måndag 1 november 2010

Det har varit en händelserik sommar!

Det har varit en händelserik sommar! Både dansmässigt och vad gäller skoförsäljningen. Sammanlagt tre veckor har jag tillbringat i swingpjattarnas paradis: Herräng. En liten by i sköna Roslagen som har blivit centrum för all världens lindy hoppare. Vädret var i alla fall de två första veckorna varmt och härligt, och med likasinnade vart man än ser och dans hela nätterna är det inte svårt att trivas. Två veckor jobbade jag i Lindy Hop Shop (och sålde skor) och caféet, och en vecka var jag själv elev på Balboa-kurs. En vän sa till mig om Herräng en gång: "The only things that keep me from believing I'm in heaven are the mosquitos and the fact that I'm constantly tired..."

Mitt andra längre dansäventyr i sommar var en knapp vecka i ett annat paradis - Baunehoej, en folkhögskola vid havet i Danmark. Sommar, sol, tango hela dagarna och boende i elevstugorna gjorde detta till underbart lägerliv. Tangokurser gavs av Gunilla Rydén och Henrik Uldall, och så sålde jag tangoskor förstås.
Efter en sådan sommar är jag redo att ta mig an hösten i Linköping. :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar